Er man ved at afholde et sport event, hvor der kommer mange gæster til, så er det i særdeleshed af stor betydning, at det billetsystem der anvendes, er fleksibelt og virker godt. Billetsystemet skal kunne holde styr på antal solgte billetter og hvor mange der evt. måtte være tilbage. Det er også en fordel hvis systemet både virker online og offline Læs mere her. Har man brugt uger eller flere måneder på at forberede et sport event, hvor mange elementer skal spille sammen og gå op i en højre enhed, så går det ikke at ens billetsystem ikke virker efter hensigten. For alt det hårde arbejde med at planlægge, strukturer og markedsførere eventen, vil være spildt, hvis der ingen indtjening på billetsalg ville være. For det er ultimativt billetsalget, der afgør hvor meget indtjening, der ville være ved det sport event man har arrangeret.
Et godt system kan spare resourcer
Har man som gæst lige glædet sig til at se den næste badminton kamp eller opleve intensiteten i en håndboldtkamp, hvor der skal spilles mod rivalerne, vil en fejl i et billetsystem være fatalt. For kan man ikke sælge sin billet, får man ingen indtjening og man mister derfor omsætning. Ikke nok med det, vil gæsterne blive utålmodige, hvis man ikke kan få det til at spille ordenligt vil gæsterne i værste tilfælde gå og være utilfredse. Dette kan gå ud over fremtidige events og kaste dårligt lys med sig. På den anden side: hvis et billetsystem fungerer optimalt, så vil gæsterne nærmest ikke opleve at det eksisterede og de ansatte ville let kunne sælge mange billetter på kort tid uden besvær og dermed give en god oplevelse. Administrationen af billetsalget vil alt andet lige blive en del lettere og besøgsfrekvensen ville kunne få et ryk opad, i den rigtige retning. Et effektivt billetsystem kan automatisere processer, der i sidste ende spare virksomheden for resourcer.